Będą przyjmowane deklaracje na listę rezerwową
W związku z otrzymaniem dofinansowania od 18 września do 29 września w godzinach pracy Urzędu Gminy będą przyjmowane deklaracje przystąpienia do Projektu na listę rezerwową. Oznacza to, że w przypadku gdy Gmina będzie dysponować wolnymi miejscami na liście uczestników Projektu umieszona zostanie na niej pierwsza osoba z listy rezerwowej z instalacją identyczną, jak instalacja usunięta z listy podstawowej (np. jeżeli zostanie wolne miejsce na instalację fotowoltaiczną o mocy 3 kW to na listę Projektu zakwalifikowana zostanie pierwsza osoba z listy rezerwowej z instalacją fotowoltaiczną o mocy 3 kW).
Uwaga: proszę nie opłacać kwoty 40 zł za weryfikację techniczną. Koszty audytu będą ponoszone w momencie uzyskania możliwości zakwalifikowania na listę podstawową projektu.
Dokumenty niezbędne do złożenia łącznie z deklaracją
- Potwierdzenie prawa własności/współwłasności nieruchomości/ prawa do dysponowania nieruchomością:
Prawo dysponowania nieruchomością może opierać się o własność lub współwłasność nieruchomości lub o umowę zawartą z właścicielem nieruchomości (np. dzierżawa, użyczenia i inne). Własność dokumentujemy wypisem z KW (wyciąg z KW, wydruk z elektronicznego systemu KW: https://ekw.ms.gov.pl lub akt notarialny)
W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub rolniczą należy załączyć oświadczenie o wysokości otrzymanej w ciągu 3 ostatnich lat pomocy de minimis.
- Dokumenty potwierdzające spełnienie przynajmniej jednego z kryteriów społeczno – ekonomicznych (jeśli dotyczy):
Kryteria społeczno-ekonomiczne dotyczą osób zameldowanych w lokalu/budynku,
w którym wykonana będzie Instalacja. Kwalifikacja ostatecznych odbiorców zostanie przeprowadzona na podstawie oświadczeń Mieszkańca zamieszczonych
w Deklaracji oraz dołączonych do Deklaracji dokumentów potwierdzających spełnianie kryterium.
Na potwierdzenie spełniania co najmniej jednego z w/w kryteriów społeczno-ekonomicznych, Mieszkaniec jest zobowiązany dostarczyć przynajmniej jeden
z poniższych dokumentów (kserokopię, a oryginał do wglądu):
- Dla osób posiadających prawo do dodatku mieszkaniowego i/lub energetycznego lub osób otrzymujących pomoc rzeczową w postaci opału lub ryczałtu na jego zakup – decyzja administracyjna przyznająca dodatek mieszkaniowy wraz z ryczałtem na zakup opału na podstawie ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatku mieszkaniowym (Dz.U. z 2013 r. poz. 966 ze zm.) lub dodatek energetyczny na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2012 r. poz. 1059 ze zm.) albo decyzja administracyjna przyznająca pomoc w postaci opału na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2016 r. poz. 163 ze zm.).
- Dla osób z niepełnosprawnością – aktualne jedno z następujących orzeczeń:
- orzeczenie o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności określonych w art. 3 ustawy,
- orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy na podstawie odrębnych przepisów,
- orzeczenie o niepełnosprawności, wydane przed ukończeniem 16 roku życia,
- orzeczenie lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- orzeczenie Komisji Inwalidztwa i Zatrudnienia o zaliczeniu do grupy inwalidów,
- orzeczenie o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym wydane przez KRUS.
- Dla osób z zaburzeniami psychicznymi – aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie lekarskie.
- Dla osób posiadających prawo do świadczeń rodzinnych – decyzja administracyjna przyznająca świadczenia rodzinne na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r.o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2015 r. poz. 114 ze zm.).
- Dla rodzin wielodzietnych wychowujących troje i więcej dzieci – decyzja administracyjna przyznająca zasiłek rodzinny na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2015 r. poz. 114 ze zm.).
- Dla rodzin zastępczych – postanowienie Sądu o ustanowieniu rodziny zastępczej.
4) Oświadczenie dotyczące zasiedlenia budynku nowobudowanego w terminie do dnia 31 grudnia 2017 roku (jeśli dotyczy).
Dodatkowe informacje, dotyczące składania deklaracji można uzyskać telefonicznie w Urzędzie Gminy Chorkówka pod numerem: (13) 438 69 61 (Agata Kowalczyk) lub e-mailowo: akowalczyk@chorkowka.pl
Regulamin uczestnictwa w projekcie