Katarzyna Gerula
pok. nr. 17
tel. (13) 43 869 55
Email: kgerula@chorkowka.pl
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2015 poz.388)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 poz.23)
Wymagane dokumenty:
-
podanie „wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego decyzją administracyjną,”
-
dowód wniesienia opłaty,
-
pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
-
Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, wypis z rejestru gruntów, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Wniosek przez Internet:
Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając jeden z poniższych formularzy znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP). Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.
W celu zapoznania się z warunkami złożenia dokumentów przez Internet proszę zapoznać się z instrukcją zamieszczoną w zakładce EPUAP
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości:
-
10,00 zł za decyzję administracyjną
-
17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę wnoszącą podanie reprezentuje pełnomocnik)
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:
-
Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
-
w kasie Urzędu Gminy w Chorkówce (bez dodatkowych opłat),
na rachunek bankowy:
Gmina Chorkówka
38-458 Chorkówka 175
Nr konta 62 8636 1031 2003 1500 0042 0004
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. „Opłata skarbowa z tytułu ….”)
Dowód uiszczenia opłaty proszę okazać przy odbiorze dokumentu.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Wojewody Podkarpackiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Inne informacje:
Podanie o wymeldowanie decyzją administracyjną, osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się składa właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Podania o wymeldowanie decyzją administracyjną nie składa się w przypadku własnego wymeldowania. Procedura takiego wymeldowania opisana została pod hasłem:„Wymeldowanie z pobytu stałego” oraz „Wymeldowanie z pobytu czasowego”.
Pobierz:
Wniosek o wymeldowanie decyzją administracyjną z miejsca pobytu z RODO