Zgłoszenie wycinki drzew

ZGŁOSZENIE WYCINKI DRZEW

Osoba właściwa do załatwienia sprawy:

Janusz Pudło, I piętro, pok. 18

Tel. 13 43 869 56

Wycinka drzew – nowe przepisy.

17 czerwca 2017r., weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2016r. poz2134 z późn. zm) a wraz z nią zmieniły się przepisy dotyczące wycinki drzew. Przepisy znowelizowanej ustawy nałożyły na osoby fizyczne, które zamierzają dokonać wycinki na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej,  obowiązek zgłaszania zamiaru usunięcia drzew, których obwody pni na wysokości 5 cm przekraczają:

80 cm (dot. topól, wierzb, klonów jesionolistnych, klonów srebrzystych),

65 cm (dot. kasztanowców zwyczajnych, robinii akacjowych, platanów klonolistnych),

50 cm (dot. pozostałych drzew).

Zamiar usunięcia drzewa, należy zgłosić Wójtowi Gminy.  W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczyć nieruchomość oraz dołączyć rysunek bądź mapkę określającą usytuowanie planowanego do wycięcia drzewa. Organ przyjmujący zgłoszenie zobligowany jest do przeprowadzenia oględzin przeznaczonych do usunięcia drzew w terminie 21 dni od dnia ich zgłoszenia, podczas których winien ustalić gatunek drzew oraz ich obwody na wysokości 5 cm. Z oględzin sporządzany będzie protokół, którego zapisy utracą moc po upływie 6 miesięcy od dnia jego sporządzenia (w przypadku nieusunięcia drzew w powyższym terminie konieczne będzie ponowne dokonanie zgłoszenia). Organ będzie mógł w terminie 14 dni od oględzin, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw co do zamiaru usunięcia zieleni. W przypadku gdy w ciągu kolejnych 14 dni organ nie wyrazi sprzeciwu co do planowanej wycinki (tzw. milcząca zgoda), to wtedy będzie można ją przeprowadzić. Jeżeli
w terminie 5 lat od dokonania oględzin właściciel nieruchomości wystąpi o wydanie decyzji
o pozwolenie na budowę, a budowa ta będzie mieć związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości na której rosły usunięte drzewa będące przedmiotem procedury zgłoszenia, wówczas na właściciela nieruchomości nałożony zostanie obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzew.  Usunięcie drzew bez stosownego zgłoszenia lub przed dokonaniem oględzin przez organ, a także w przypadku sprzeciwu organu skutkować będzie naliczeniem administracyjnej kary pieniężnej.

W przypadku wszystkich innych podmiotów, a także osób fizycznych usuwających  drzewa w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, niezbędne jest uzyskanie zezwolenia na wycinkę drzewa, którego obwód przekracza:

80 cm ( dot. topól, wierzb, klonów jesionolistnych i srebrzystych),

65 cm ( dot. kasztanowców zwyczajnych, robinii akacjowych, platanów klonolistnych),

50 cm  (dot.  pozostałych drzew).

Wycinkę drzew rosnących na terenach wpisanych do rejestru zabytków oraz na obszarach leśnych jak również zadrzewień, na których znajdują się gniazda ptasie regulują odrębne przepisy.

Pobierz:

WNIOSEK – zgłoszenie-zamiaru-usunięcia-drzew