Zbiórka odpadów wielkogabarytowych

Marzec to czas wiosennych porządków. Aby ułatwić Państwu ich  przeprowadzenie, na ten właśnie miesiąc zaplanowana została na terenie gminy Chorkówka  zbiórka odpadów wielkogabarytowych sprzed posesji.

Przypominamy o obowiązujących zasadach przeprowadzanej raz w roku zbiórki odpadów wielkogabarytowych.

Oddajemy: 

  •  meble i inne odpady wielkogabarytowe (w tym stolarka okienna i drzwiowa),
  • odpady elektryczne i elektroniczne – należy podkreślić, że odpady te muszą być kompletne. Nie można samodzielnie rozbierać zużytych urządzeń, ponieważ demontaż musi być przeprowadzony w bezpiecznych warunkach.
    Zdemontowane odpady elektryczne i elektroniczne, nie zostaną odebrane !
  • baterie i akumulatory, przeterminowane leki, igły, strzykawki, tekstylia, odzież, żarówki i świetlówki, opakowania po olejkach silnikowych, smarach, opakowania po środkach ochrony roślin, opakowania po aerozolach.

Nie oddajemy:

  • zużytych opon,
  • popiołu i odpadów paleniskowych,
  • odpadów zielonych
  • zdemontowanych elementów pojazdów samochodowych (zderzaki, części karoserii itp.).

Ponadto w związku z częstymi Państwa pytaniami odnośnie funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Chorkówce, tzw. PSZOK-u, przypominamy:

odpady odbierane w PSZOK:

  • papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania z papieru, opakowania ze szkła, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania z metalu,
  • przeterminowane leki i chemikalia, igły, strzykawki, tekstylia, odzież, farby, tusze, kleje, lampy fluorescencyjne i inne zawierające rtęć, urządzenia zawierającej freony, środki ochrony roślin, zużyte baterie i akumulatory rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, zużyty sprzęt elektryczny
    i elektroniczny – wyłącznie kompletny,
  • meble i inne odpady wielkogabarytowe,
  • odpady budowlane i rozbiórkowe w ilości 6 worków na rok, od właściciela nieruchomości,
  • popiół i odpady paleniskowe w ilości 4 worki na rok, od właściciela nieruchomości,
  • odpady zielone w ilości  1 worek na miesiąc w okresie od maja do października, od właściciela nieruchomości
  • zużyte opony z pojazdów osobowych, o średnicy do 120 cm – do 4 sztuk na rok, od właściciela nieruchomości.

Istnieje możliwość oddania większej ilości odpadów limitowanych. Za usługę odbioru tych odpadów w ilości przekraczającej ustalone limity właściciel nieruchomości zobowiązany jest uiścić indywidualną opłatę.

smieci