Zbiórka odpadów wielkogabarytowych
Marzec to czas wiosennych porządków. Aby ułatwić Państwu ich przeprowadzenie, na ten właśnie miesiąc zaplanowana została na terenie gminy Chorkówka zbiórka odpadów wielkogabarytowych sprzed posesji.
Przypominamy o obowiązujących zasadach przeprowadzanej raz w roku zbiórki odpadów wielkogabarytowych.
Oddajemy:
- meble i inne odpady wielkogabarytowe (w tym stolarka okienna i drzwiowa),
- odpady elektryczne i elektroniczne – należy podkreślić, że odpady te muszą być kompletne. Nie można samodzielnie rozbierać zużytych urządzeń, ponieważ demontaż musi być przeprowadzony w bezpiecznych warunkach.
Zdemontowane odpady elektryczne i elektroniczne, nie zostaną odebrane ! - baterie i akumulatory, przeterminowane leki, igły, strzykawki, tekstylia, odzież, żarówki i świetlówki, opakowania po olejkach silnikowych, smarach, opakowania po środkach ochrony roślin, opakowania po aerozolach.
Nie oddajemy:
- zużytych opon,
- popiołu i odpadów paleniskowych,
- odpadów zielonych
- zdemontowanych elementów pojazdów samochodowych (zderzaki, części karoserii itp.).
Ponadto w związku z częstymi Państwa pytaniami odnośnie funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Chorkówce, tzw. PSZOK-u, przypominamy:
odpady odbierane w PSZOK:
- papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania z papieru, opakowania ze szkła, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania z metalu,
- przeterminowane leki i chemikalia, igły, strzykawki, tekstylia, odzież, farby, tusze, kleje, lampy fluorescencyjne i inne zawierające rtęć, urządzenia zawierającej freony, środki ochrony roślin, zużyte baterie i akumulatory rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny – wyłącznie kompletny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe,
- odpady budowlane i rozbiórkowe w ilości 6 worków na rok, od właściciela nieruchomości,
- popiół i odpady paleniskowe w ilości 4 worki na rok, od właściciela nieruchomości,
- odpady zielone w ilości 1 worek na miesiąc w okresie od maja do października, od właściciela nieruchomości
- zużyte opony z pojazdów osobowych, o średnicy do 120 cm – do 4 sztuk na rok, od właściciela nieruchomości.
Istnieje możliwość oddania większej ilości odpadów limitowanych. Za usługę odbioru tych odpadów w ilości przekraczającej ustalone limity właściciel nieruchomości zobowiązany jest uiścić indywidualną opłatę.